KostrenaPoduzetnici

25 godina Turističke zajednice Općine Kostrena

Ulaganjem u turističku infrastrukturu i kvalitetne manifestacije TZ Kostrena tijekom 25 godina rada razvijala je turističku  perspektivu mjesta, a u jubilarnoj godini dobila je i novu direktoricu – Belmu Džomba.

Prvi direktor Turističkog ureda Turističke zajednice Općine Kostrena bio je pok. Luciano Peloza, obnašajući tu funkciju od 1995. do 2001. Od rujna 2001. do lipnja 2003. TZ je bila u mirovanju, a od 2004. do 2013. godine na čelu je Željka Egredžija, koja unatoč tome što je u mirovini i danas s velikim entuzijazmom pokreće različite projekte. Od 2013. do 2020. direktorica je Sandra Svetić, a Kostrena je tijekom godina od tranzitne destinacije postala mjesto u kojem turisti sve dulje ostaju i rado se vraćaju. Od 20. kolovoza 2020. godine dužnost direktorice Turističke zajednice Općine Kostrena počinje obnašati Belma Džomba, bivša televizijska voditeljica svima znana s malih ekrana.

Kako se snalazi u novoj ulozi i koji su joj daljnji planovi, Belma otkriva u nastavku teksta.

Vi i ja već smo vodili jedan intervju „davne“ 2010. godine za kostrenski učenički list Broštulin. Tada ste još uvijek živjeli i radili u Zagrebu, ali ste mi napomenuli da svaki slobodan trenutak dolazite u Kostrenu. Kako to da ste se odlučili vratiti? Je li prevagnula ljubav prema Kostreni ili nešto drugo?

Zar je toliko vremena prošlo? Prije svega, želim vam čestitati na iznimnom uspjehu koji ste do sada ostvarili. I da, naravno da se sjećam našeg razgovora, bilo je pravo zadovoljstvo na neki način pridonijeti razvoju školskog lista. U međuvremenu smo i vi i ja odrasli, svatko se usmjerio prema svojim životnim prioritetima. Iako je Zagreb u jednom periodu života mom suprugu i meni bio drugi dom, oduvijek smo znali da je to samo privremeno. Kada se obitelj proširila, a profesionalne karijere uzele neki novi smjer, povratak u Kostrenu bilo je logičan slijed. Čak i prije nego sam upoznala svoga supruga, on je odlučio svoj dom izgraditi upravo ovdje, što je bio još jedan znak da je Kostrena naš prvi i jedini izbor.

Uvijek nasmijana i ljubazna – Belma Džomba

U našem prethodnom razgovoru također ste mi rekli da se „umorom najradije odmarate“. Vrijedi li još uvijek to pravilo ili je dolazak u Kostrenu predstavljao svojevrstan odmak od užurbanih zagrebačkih ulica?

U tome periodu nisam imala svoje curice, Unu i Adu, i naprosto mi smiješno zvuči da sam mogla uopće izjaviti da sam bila umorna. Sada je ta riječ poprimila novi smisao! Šalu na stranu, još uvijek sam takvog razmišljanja. Imam osjećaj da ne mogu ni pomisliti na odmaranje jer čim usporim tempo, odmah mi se sve dnevne obaveze čine neizvedive. No, bez obzira na količinu obaveza s kojima se nosim, uvijek se nađe vremena za uživanje u djeci, dobrom društvu, trčanju, sanjarenju o putovanjima, izletima…

Prijeđimo pomalo na poslovni dio. Izabrani ste za direktoricu Turističke zajednice Općine Kostrena. Kako prolaze prvi mjeseci na novom radnom mjestu?

Malo je reći da sam i više nego zadovoljna ovim prvim mjesecima provedenima u Turističkoj zajednici. Sasvim sam sigurna da je taj dojam dodatno popravila činjenica što je kolegica Svetić, dosadašnja direktorica, uredsko poslovanje dovela gotovo do savršenstva, a suradnica u Turističkom informativnom centru, Marina Grbčić Hrastina, ostvarila je zavidnu razinu suradnje s našim iznajmljivačima. Radujem se budućnosti i radu u ovakvoj profesionalnoj atmosferi.

Ove godine Turistička zajednica slavi impresivnih 25 godina postojanja. Koliko su se sama zajednica, ali i turizam na području Kostrene, promijenili u tom razdoblju?

Kostrena je od jednodnevne tranzitne destinacije postala mjesto u kojem gosti sve dulje ostaju i u koje se rado vraćaju. Unatoč industriji, uspjela je probuditi i svoj turistički potencijal. Uz prekrasne plaže, tu je i mnogo drugih prednosti koje turisti sve više prepoznaju, poput blizine velikog grada te zračne i pomorske luke, nekolicine nacionalnih parkova te dobre cestovne povezanosti s brojnim odredištima. Potrebno je još mnogo rada i ulaganja u turističku infrastrukturu, no vidljivi su značajni pomaci.

Koja je vaša vizija razvoja kostrenskog turizma?

Kostrena je nekada bila pretežito kupališna destinacija. Kažem nekada, jer se sustavnim radom na poboljšanju destinacije Kostrena pretvorila u mjesto gdje tijekom cijele godine borave domaći i strani turisti. Jedan od zadataka Turističke zajednice je poticanje podizanja kvalitete postojećih smještajnih kapaciteta s ciljem poboljšanja usluge smještaja, a to se upravo ove godine pokazalo kao presudan faktor jer su najbolje rezultate imali upravo objekti visoke kvalitete. Za ozbiljniji turistički razvoj Kostreni definitivno nedostaju hotelski smještajni kapaciteti, prvenstveno manji, butik hoteli manjeg kapaciteta. Trenutačno se u Kostreni nalazi samo motel, odnosno prenoćište „Lucija“ za koje je u dugoročnom planu predviđena obnova. To bi bio prvi korak u razvoju, ali će poslovna odluka o obnovi ovisiti o okolnostima i situaciji na turističkom tržištu.

Možete li, po vlastitom sudu, navesti najvažnije projekte Turističke zajednice? Planirate li pokrenuti nove?

Proteklih godina u Kostreni je “stasalo” nekoliko prepoznatljivih manifestacija, poput Mikulne i Ljeta u Kostreni. Svakako će biti novih programa i manifestacija jer se moramo prilagoditi očekivanjima turista, ali i mještana, kao i posjetitelja iz prstena. Međutim, jednako je važan i kontinuitet. Ono što je uspješno, nema razloga mijenjati, nego nadograđivati i prilagođavati. Planu rada za sljedeću godinu pristupit ćemo ambiciozno, ali ovaj put prilikom postavljanja zadanih ciljeva, uz financijska ograničenja, uzet ćemo u obzir potencijalni faktor rizika s kakvim u pripremi ove sezone nitko nije računao.

S obzirom da je danas sve u duhu pandemije COVID-19, takav će biti i završetak ovog intervjua. Ne moram ni pitati je li pandemija utjecala, ali zato me zanima koliko je „jako“ COVID-19 utjecao na turizam u Kostreni. Ima li spasa?

S obzirom na situaciju i okolnosti u kojima smo se svi našli, Kostrena je ostvarila vrlo dobre turističke rezultate. U razdoblju od početka godine do konca kolovoza ostvareno je 5.656 dolazaka i 39.595 noćenja, što predstavlja 50, odnosno 61 % prošlogodišnjeg turističkog prometa. Najbrojniji su gosti iz Njemačke, Italije, Češke, Poljske i Austrije. Ono što me najviše veseli je optimizam kojim zrače naši iznajmljivači. Kao što i sami vidite, pad je značajan u odnosu na prošlu godinu. Međutim, oni su ipak zadovoljni ostvarenim. I mi se kao Turistička zajednica nastojimo što brže prilagođavati okolnostima. Tijekom cijelog ovog razdoblja epidemije pružamo informacije i obavljamo administrativni dio posla. Na raspolaganju smo i uvijek dostupni, ali, naravno, poštujemo mjere i preporuke. Tako ćemo nastaviti i dalje s nadom da će iduća godina biti znatno uspješnija od ove.