KostrenaŠkola

Cjelodnevna nastava – važan je izbor

Osnovna škola Kostrena uz mogućnost produženog boravka nudi roditeljima učenika od 1. do 4. razreda i mogućnost cjelodnevne nastave.

Iako se u javnosti već dulje vrijeme raspravlja o uvođenju cjelodnevne nastave, u Osnovnoj školi Kostrena uočena je potreba pa se uz suglasnost roditelja, osnivača i lokalne zajednice, oformio razred cjelodnevne nastave.

Razlika u odnosu na uobičajenu nastavu jest u sljedećem: dvije učiteljice, nastava do 16:30 i napisane sve zadaće – učenici školske torbe kući donose samo prije vikenda.

Kao roditelji djece koja pohađaju cjelodnevni program i klasičnu razrednu nastavu, možemo reći da cjelodnevna nastava ima puno više prednosti. Dijete koje pohađa cjelodnevnu nastavu puno je samostalnije te obaveze obavlja samo. Smatramo da je cjelodnevni boravak lakši prijelaz i prilagodba djeteta iz vrtića u školu. Torba, kao i nastavni pribor, nosi se samo ponedjeljkom i ostaje u školi do petka. Djeca su nakon škole slobodna za izvannastavne aktivnosti i igru. Nastava je raspoređena unutar osam sati, ali nije obuhvaćeno samo učenje i usvajanje novog gradiva, nego i igra, odmor i obroci. Osim boravka u učionici, dosta se vremena provodi i na zraku.

Natijana i Igor Klarić

Redovna, cjelodnevna ili produženi?

Idealno je kada učenicima od 1. do 4. razreda završi nastava pa se vrate kući gdje ih čeka ručak te njihovi roditelji, bake ili djedovi. Tada nema stvarne potrebe za produženim boravkom ili cjelodnevnom nastavom. Međutim, ako su roditelji na poslu, a nema ni baka-servisa, svakom se roditelju djeteta od 7 ili 8 godina nameću nedoumice o tome što će i kako će kad počne škola.

Sve više obitelji zbog produljenog radnog vremena pokazuje potrebu za institucionaliziranim cjelodnevnim radom s djecom. Osnovna škola Kostrena može roditeljima ponuditi dva programa iznad standarda:  produženi boravak i cjelodnevnu nastavu. – kaže ravnateljica OŠ Kostrena Adriana Glavan objašnjavajući i razliku: – U produženom boravku učenici ponavljaju i uvježbavaju gradivo naučeno na redovnoj nastavi te pišu domaće zadaće. U cjelodnevnom odgojno-obrazovnom odjelu riječ je o redovnoj nastavi na kojoj uz organizirano slobodno vrijeme učenici ponavljaju, uvježbavaju i primjenjuju znanja.

Usporedba produženog boravka i cjelodnevne nastave

Važno je što naša škola roditeljima učenika 1. razreda nudi izbor: ako roditelji rade i nemaju mogućnost zbrinjavanja djeteta prije 16 sati, odlučit će se između produženog boravka i cjelodnevne nastave. Ako žele preostale poslijepodnevne sate provesti neopterećeni školskim obavezama, tada je cjelodnevna nastava pravi izbor.

Moja kći iz škole dolazi nasmijana. Kao zaposlena mama troje klinaca moram priznati da je super kada mi je dijete zbrinuto do kraja mog radnog vremena, da je sve gradivo u školi savladano, da zadaće nema osim vikendom te da, kada dođem po dijete, imamo vrijeme samo za obitelj. Užasava me jedino pomisao da neće biti mogućnosti cjelodnevne nastave kad mi sin krene u prvi razred. Hvala onome tko je uveo u našu školu koncept cjelodnevne nastave!

majka osmogodišnjakinje iz OŠ Kostrena

Što kažu kostrenski cjelodnevci?

Naši cjelodnevci sada su već 2. razred i uz učiteljice Tamaru Lukarić i Minju Mrvoš uspješno savladavaju sve školske obaveze. Pogledajte kratak video o tome što oni kažu o cjelodnevnoj nastavi.

O tome zašto su se odlučili na program cjelodnevne nastave pitali smo i roditelje, a oni su mahom zahvalni što im se pružila ta mogućnost. Upravo je izbor važan – bude li MZO pokušavao zamijeniti obitelj institucijom, zasigurno će naići na otpor, ali ako se roditeljima pruži izbor, uvijek će biti onih kojima će mogućnost cjelodnevne nastave omogućiti kvalitetnije provođenje slobodnog vremena unutar obitelji

Iznimno smo zadovoljni cjelodnevnom nastavom. Cijeli radni tjedan je puno jednostavniji i organiziraniji, a prednosti su mnogostruke kako za dijete, tako i za roditelje. Mislimo da je ovo iznimno povoljan program za cijelu obitelj koja nakon posla i škole ne piše zadaće i mogu se posvetiti zajedničkom druženju.

Marija i Goran

Ponekad s prijateljima razgovaramo o cjelodnevnoj nastavi te jedinu zamjerku koju oni imaju jest to što vjeruju kako će djeci u petom razredu biti teže. Mi se s tim ne slažemo jer cjelodnevna nastava pruža djeci priliku da se naviknu dulje biti u školi. Sve se napravi u školi, a djeca razvijaju odgovornost i samostalnost. Prema našem iskustvu, smatramo kako bi se program cjelodnevne nastave trebao nastaviti.

Sunčica i Kristjan Kovačić

Bez obzira na koji se tip nastave odluče, roditelji budućih prvašića mogu biti sigurni da im škola nudi mogućnost programa iznad uobičajenog standarda i dijete će razvijati odgojne i obrazovne vještine te usvajati znanja sa stručnim odgojno-obrazovnim djelatnicima u poticajnoj školskoj okolini.