KostrenaOpćina - prijatelj djeceŠkola

Dan Osnovne škole Kostrena obilježen online i uz vrijedne donacije

Iako je izostala tradicionalna priredba, nisu izostali  darovi, a njih su u OŠ Kostrena donijele INA i Općina Kostrena.

Zahvaljujući vrijednoj donaciji kupljena su 64 elementa s 384 pojedinačna ormarića što u cijelosti pokriva potrebe za prostorom za odlaganje školskog pribora za svih 344 učenika i tako olakšati njihove školske torbe.

Ukupna vrijednost nabavljene opreme iznosi 74.834,50 kuna od čega je sponzorstvom INE osigurano 60 tisuća kuna dok će razliku sufinancirati Općina Kostrena.

– Drago nam je da možemo podržati nastojanja OŠ Kostrena u uvođenju programa cjelodnevnog školovanja. Na taj način bi učenici sve svoje obveze rješavali u školi te bi ujedno rasteretili i školske torbe. Osnovni preduvjet za to bila je nabava garderobnih ormarića. Drago nam je da zajedno s Općinom Kostrena možemo osigurati uvjete za pokretanje ovakvog programa koji će omogućiti školarcima da imaju više slobodnog vremena za druženje i igru. INA se rado uključuje u projekte koje doprinose podizanju kvalitete školovanja i života najmlađih stanovnika Kostrene te ćemo to nastaviti i u budućnosti, kad god budemo u mogućnosti. – istaknula je Sanja Jakovac Šepić, rukovoditeljica Planiranja i kontrole proizvodnje u Rafineriji nafte Rijeka koja je u ime Ine predala vrijednu donaciju i čestitala školi 14. rođendan.

Odlična suradnje Općine i škole

Dan škole, uz dobre želje i puno uspjeha u daljnjem radu , OŠ Kostrena čestitao je i općinski načelnik Dražen Vranić. Uz PGŽ kao osnivača škole, Općina Kostrena aktivno financijski podupire njihove potrebe i projekte. Osim uključivanje u nabavku ormarića, Općina u ovoj školskoj godini sufinancira rad 3 učiteljice u produženom boravku, financira prijevoz učenika školskim autobusom, program psihološke pomoći učenicima, uređenje školskog vrta, izdavačke projekte učenika, kupnju uređaja za dezinficiranje knjiga u školskoj knjižnici  kao i rad učiteljice u programu cjelodnevne nastave koji ove godine pohađa jedan od prvih razreda. Upravo je program cjelodnevne nastave dodatno naglasio nedostatak prostora za ostavljanje školskog pribora u prostoru škole. Problem teških školskih torbi prepoznat je u mnogim obrazovnim sustavima. Iako je propisana težina školskih torbi do 15 % djetetove težine, a prema novijim istraživanjima ne bi trebala prelaziti niti 10%, nastavni program i potrebna pomagala uvelike premašuju te vrijednosti. Nabavkom ormarića veći dio pribora sada će u školi moći ostavljati i učenici predmetne nastave, tim više jer na raspolaganju imaju tablete i pristup velikom dijelu obrazovnih sadržaja. Od početka pandemije, svi učenici i učitelji preobuvaju obuću kako bi spriječili širenje virusa u zajedničkim prostorijama pa je bio potreban prostor i za odlaganje obuće.

Trenutno su isporučena 24 elementa, a nakon blagdana i prije početka drugog obrazovnog razdoblja bit će isporučeno i preostalih 40 elemenata. Učenici su presretni jer su ormarići bili njihova ideja koju su iznijeli Vijeću, pa je ova donacija potvrda da se njihove želje i prijedlozi uvažavaju kojom ih se želi potaknuti da aktivno sudjeluju u procesima donošenja odluka.

Školski projekt „Bez busoli“

Dan škole bio je prilika i za predstavljanje zanimljivog projekta koji će se provoditi ove školske godine. Istraživački projekt „Bez busoli“ ime je dobio po naslovnoj pjesmi zbirke „ Bez busoli“ kostrenske pjesnikinje Katje Šepić, kao simbol pomorske, jezične i kulturne tradicije Kostrene.

„Busola“ (kompas) važan je instrument za orijentaciju pomorcima, baš kao što će učenicima i učiteljima ovaj projekt biti instrument za stjecanje novih spoznaja, vještina, povezivanja sa zajednicom i nasljeđem.

Posebno zanimljiv dio jest projektna aktivnost „Posvoji brod“. Učenici će kroz praćenje pozicije određenog broda i uspostavljanje komunikacije s posadom, kroz praktične primjere učiti o navigacijskim sustavima i kartama, o plovidbi, upoznavati krajeve i kulture kroz koje brod prolazi i pobliže upoznati zanimanje pomorac koje je snažno ukorijenjeno u tradiciju Kostrene.

U projekt su od samog početka uključene različite udruge i institucije koje se bave pomorstvom i pomorskom baštinom. Podršku projektu dao je i Savjet mladih Općine Kostrena koji je pokrenuo natječaj za najbolji likovni rad na temu “Moja busola”, a za 7 najuspješnijih radova osigurali su 7 tableta.

 – Već duže vrijeme želimo surađivati s našom školom te djecu i buduće mlade educirati o aktivnom životu mladih i ulozi savjeta mladih. Uključivanjem u školski projekt želimo pomoći djeci i svjesni smo da, nažalost, sva djeca nemaju iste uvjete kod kuće kao što imaju u školi. Stoga smo odlučili unutar svojih mogućnosti učenike koji se potrude kroz aktivnost „Moja busola“ nagraditi tablet računalima. – ističe Tomislav Štimac, predsjednik Savjeta mladih Općine Kostrena.

Projektom „Bez busoli“, OŠ Kostrena namjerava opremiti multimedijalni prostor u predvorju škole u kojem će učenici razvijati digitalne kompetencije i „virtualno“ putovati svijetom, povezivati se s “usvojenim” brodovima, otkrivati i upoznavati običaje i kulture drugih naroda, otvarati nove horizonte. Uz opremanje multimedijskog prostora, škola prikuplja sredstva i za oslikavanje fasade škole prigodnim grafitima lokalnog umjetnika pa je poziv otvoreni svima koji se žele priključiti i pružiti potporu inicijativi.

Dan škole Osnovna škola Kostrena proslavila je online, ali uz dobro raspoloženje i zanimljivu poruku. Svi učenici i učitelji u 10 sati putem Teams sučelja razmijenili su dobre želje i čestitke te zajedno pogledali video u čijem je nastajanju sudjelovala čitava škola.  Riječ je o plesnom izazovu na planetarno popularnu uspješnicu zaraznog ritma „Jerusalema“, koja je postala svojevrsna himna korona doba i čime se OŠ Kostrena pridružila globalnom plesnom projektu koji naglašava važnost zajedništva u borbi protiv pandemije.