KostrenaKultura

Erika Medanić: Mnogo rada, truda i vjere garancija su dobrog umjetnika

Erika Medanić poznata je kostrenska slikarica i umjetnica koja je za svoj rad osvojila brojna priznanja.

Slikarica sam iz Kostrene, pitomog kutka najljepše obale na svijetu, gdje mi je dom, zavičaj i stalni nepresušni izvor nadahnuća. – predstavila se Erika Medanić, poznata kostrenska slikarica.

Ljubav prema slikanju još u osnovnoj školi

Erika je u kostrenskim krugovima poznata kao vrsna slikarica i umjetnica. Umjetnički impuls oduvijek nosi u sebi i cijeli život pokazuje interes za slikarstvo, a o svojim počecima rekla je: – Rođena sam 1969. godine u Rijeci. U osnovnoj školi pohađala sam likovnu školsku sekciju, a tim sam putem nastavila i kasnije. U srednjoj školi bila sam član likovne sekcije „Fratellanza“ pod vodstvom Erne Toncinich. Slikarstvom se aktivnije počinjem baviti 2004. godine pod vodstvom profesorice Tee Paškov Vukojević u sekciji „Romolo Venucci“ nakon čega krećem s hrabrijim nastupom i osvajam prva priznanja. – Erika 2005. godine postaje članicom „Velog pinela“ iz Kostrene gdje se dodatno razvija pod utjecajem njegova voditelja,  Ivana Penzeša Nadalova te ondje ostaje sve do smrti gospodina Penzeša.

“Muzički minimum” – Erika Medanić

Ako znanost karakteriziraju jasno definirani okviri djelovanja, umjetnost je njezina „slobodnija sestra“. Iz tog je razloga ponekad teško definirati nečiji ili vlastiti umjetnički pristup i stvaralaštvo. No Erika smatra kako posjeduje istraživački duh te, osim motiva koji su vezani uz Kostrenu, voli uroniti u igru oblika i boja. –Volim realizam slikati po viđenom, ali također volim odlutati i apstrahirati, igrati se detaljima, pronaći način kako spojiti razne tehnike. – objasnila je slikarica.

Ilustracije su povratak u djetinjstvo

Erika se osim tradicionalnog slikarstva bavi i ilustriranjem knjiga. Tako je, između ostalog, ilustrirala knjige Branke Kržik Longin „Ako rabi, bit ću školjka… opet pleten sni“ i „Feralić: prva kostrenska slikovnica“. –Nema velike razlike između ilustracije i slikarstva, no čitajući slikovnicu Branke Kržik Longin, vratila sam se u djetinjstvo. Rekla bih da sam slikovnicu oslikala „dječjim očima“. To mi je predstavljalo čast i zadovoljstvo. Na taj sam se način prisjetila „djeteta u sebi“, tada izađu najiskrenije emocije. – napominje Erika.

Za naslovnicu knjige „Ako rabi, bit ću školjka… opet pleten sni“ odabran je zreli rad „Fraktali“ gdje se boje igraju i stapaju što podsjeća na izgled školjke. Ilustracije unutar knjige rađene su u tehnici tuša.

Erika Medanić ilustrirala je slikovnicu “Feralić” Branke Kržik Longin

Uspješna, zadovoljna i nagrađivana umjetnica

Na moje pitanje može li se umjetnošću uopće osigurati egzistencija, Erika kratko odgovara: –Može li se išta osigurati u ovo nesigurno vrijeme? – Nekada je radila u Studentskom centru gdje je imala siguran posao, no odlučila se za slikarstvo jer to voli i želi se time baviti.

Ponekad se umjetnik nalazi u nezavidnoj poziciji jer treba birati između slobode stvaralaštva i prilagodbe zahtjevima kupaca i vodećeg ukusa. – Nekad se prilagodim, nekad ne. Vidjeti osmijeh i zadovoljstvo na kupcu neprocjenjivo je. Svaku narudžbu doživljavam kao izazov, ali i ljudi koji mi pristupe znaju što žele – žele sliku Erike Medanić. Uz priznanja i samoostvarenje kao umjetnika, ruku pod ruku ide i pedagoški rad. Tako je Erika već neko vrijeme voditelj male slikarske radionice u prostorima DZMH-a (Demokratske zajednice Mađara Hrvatske Udruga Primorsko-goranske županije).

“Muzički maximum” -Erika Medanić

Za svoj rad i angažman Erika je dobila brojne nagrade, a navodi kako je na svaku ponosna i kako je za svaku vežu posebno lijepe uspomene. – Svaka od njih odigrala je ulogu u mom umjetničkom putovanju na kojem sam mnogo naučila. Iznimno sam sretna da su i drugi to prepoznali. – objašnjava Erika.

Kako definirati tajnu dobrog umjetnika? Što to umjetnik mora imati da odskače od drugih i ne potpada pod konformistički utjecaj društva? Erika jednostavno objašnjava: puno rada, truda i vjere u sebe.

“Trim-staza” – Erika Medanić