KostrenaVrtić

Likovne radionice Dubravke Kanjski u DV Zlatna ribica

U Dječjem vrtiću „Zlatna ribica“ s održavanjem su nedavno počele likovne radionice namijenjene usavršavanju odgajatelja, a koje provodi likovna umjetnica Dubravka Kanjski.

Ovakve programe, Dubravka Kanjski do sada je realizirala u vrtićima u Crikvenici, Novom Vinodolskom te Triblju i Bribiru, a ove godine započeta je suradnja s DV “Zlatna ribica” u Kostreni i DV “Pahuljica” na Rabu. Programi su zamišljeni kao ciklus od šest radionica koje se održavaju jednom mjesečno. Radionice se sastoje od teorijskog uvoda, praktičnog dijela i evaluacije. Teorijski dio obuhvaća motivacijski dio, uvod u temu te mnoštvo primjera iz prakse uz ppt prezentaciju. Praktični dio sastoji se od dvije do tri aktivnosti, a evaluacijski podrazumijeva izlaganje i komentar radova, te ispunjavanje evaluacijskih lista.

Specifičnost programa je da svaka radionica započinje rekapitulacijom prošle, tako da odgajatelji pokažu dječje radove nastale primjenom likovnih tehnika/zadataka obrađenih na prošloj radionici te razgovaraju i dijele iskustva o primjeni istog u neposrednom radu s djecom. Takav interaktivan pristup dio je paradigme suvremenog predškolskog odgoja i obrazovanja. Stručno usavršavanje tako ne završava prisustvom na predavanju/radionici, nego njime započinje. Slijedi mu primjena u praksi, usvajanje novih iskustava kroz rad te kritičko razmišljanje o istom kao temelju budućih aktivnosti. Druga specifičnost programa je mogućnost da se nakon završetka cijelog ciklusa radionica organizira izložba dječjih radova nastalih istraživanjem novih likovnih tehnika i primjenom novih likovnih znanja stečenih na radionicama ako, naravno, za to postoje nužni preduvjeti, objasnila je Kanjski.

Višestruka je važnost primjene likovne umjetnosti od najranije dobi

Dubravka Kanjski, inače magistra pedagogije, naglasila je kako polaznice radionice, odgajateljice iz kostrenskog vrtića imaju itekako razvijenu svijest važnosti likovnosti i likovnih aktivnosti u svestranom razvoju djeteta. Dodala je da su tijekom rada izuzetno motivirane i otvorene za učenje i suradnju, te kako je veliko zadovoljstvo raditi s njima.

Prosvjetni radnici stručno znanje stječu na fakultetima, ali obrazovanje tada ne završava. Oni imaju zakonski propisanu obavezu cjeloživotnog stručnog usavršavanja u području svog djelokruga rada. Stručno usavršavanje provodi se individualno (proučavanje stručne literature) i grupno (predavanja, seminari, stručni skupovi), a jedan od najučinkovitijih načina su radionice kao oblik u kojem se na skladan, učinkovit i zanimljiv način isprepliću teorija i praksa. Organizacija grupnih oblika usavršavanja ovisi o dječjim vrtićima i prosvjetnim institucijama. Osobno mi je jako drago što je DV Zlatna ribica prepoznao potencijal ovog programa koji se bavi likovnošću i likovnim aktivnostima.

Kako je prethodno naglašeno, ovaj program za cilj ima usavršavanje odgajateljica koje će novo stečena znanja primijeniti na djeci. Likovno izražavanje od velike je važnosti u procesu razvoja djece od najranije dobi.

Kroz likovno izražavanje i stvaranje dijete uči i istražuje svijet oko sebe, razvija svoje sposobnosti (kognitivne, socio-emocionalne, tjelesne), razvija svoje vještine, izražava svoje misli i osjećaje, spoznaje sebe i samoostvaruje se. Likovne aktivnosti razvijaju finu motorike šake što je preduvjet početnog čitanja i pisanja. Ne smijemo zaboraviti ni važnost same likovne umjetnosti u razvoju estetskih kriterija kod djeteta. Svjesni smo, naime, da se naša civilizacija sve više okreće slici kao načinu komunikacije, čime raste potreba da se dijete pouči kvalitetnom vizualnom sadržaju. Mogli bismo još dugo nabrajati dobrobiti koje dijete dobiva baveći se likovnošću, objasnila je likovna umjetnica Dubravka Kanjski.

Dubravka Kanjski živi i stvara u Crikvenici. Diplomirala je pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i stekla zvanje mag. paed. Sedamnaest godina radila je u struci, od toga osam u predškolskom odgoju. Paralelno s pedagoškim radom, razvijala se i na likovno-umjetničkom planu, a danas djeluje u statusu samostalne umjetnice. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Svoj dosadašnji likovni put predstavila je na 24 samostalne i preko stotinu skupnih, žiriranih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je brojnih  priznanja i nagrada stručnih žirija na likovnim i fotografskim natječajima. Osim umjetničkim, bavi se i likovno-pedagoškim radom – radionice za djecu i odrasle. U radu s odraslima posvetila se programima likovnog stručnog usavršavanja odgajatelja, spajajući u njima svoje pedagoško, metodičko i umjetničko znanje i iskustvo.