KostrenaRoditeljski kutakŠkola

Mobilnost obrazovnog sustava poprima sve veći značaj

Posljednjih godina u Hrvatskoj je sve više stranih državljana i to ne samo onih koji je posjećuju turistički, nego i onih koji se u njoj žele privremeno ili trajno nastaniti. Prirodne ljepote, blaga klima, način života i sigurnost koju još uvijek naša zemlja nudi, samo su neki od razloga, a većoj mobilnosti i migracijama stanovništva pridonio je i ulazak Hrvatske u EU.

Diplomatski predstavnici, digitalni nomadi, zaposlenici stranih kompanija koje u Hrvatskoj imaju svoja predstavništva ili su u vlasništvu hrvatskih tvrtki kao i ljudi koji su zbog rata napustili svoje domove, samo su dio te nove strukture stanovništva. Jedan od pokazatelja je i tržište nekretnina čiji podaci govore o sve većoj potražnji stranaca za nekretninama u Hrvatskoj. Kao odgovor na potrebe stranih obitelji pokrenut je čitav niz različitih usluga, a jedna od njih je i mogućnost mobilnog obrazovanja na stranom jeziku.

U Opatiji će od iduće školske godine s radom početi privatna Međunarodna škola Adria/Adria International School koja djeluje prema međunarodno priznatom IB programu koji može biti nastavljen u bilo kojoj zemlji svijeta. IB programi se provode u čak 159 država i 5000 škola u svijetu, a odsad će takvu mogućnost imati i strane obitelji koje su se odlučile nastaniti na Kvarneru.

 Međunarodna škola Adria nije namijenjena isključivo strancima nego je obrazovna ustanova koja odgovara na zahtjeve sve veće internacionalizacije i globalizacije koja zahvaća sve strukture društva i sve zemlje svijeta, uključujući i Hrvatsku. I naši mladi će danas-sutra najprije studirati, a zatim i surađivati i živjeti sa strancima pa je poželjno da osim otvorenosti prema drugom i drugačijem upoznaju i druge kulture i jezike.

Program škole nastoji prevladati razlike između različitih obrazovnih sustava diljem svijeta i tako olakšati obrazovanje djeci koja su prisiljena često mijenjati mjesto i zemlju stanovanja zbog međunarodne karijere svojih roditelja. Bez obzira na razlike, obrazovni program škole Adria kompatibilan je s hrvatskim obrazovnim sustavom te je u bilo kojem trenutku moguće preseliti se u drugu školu ili po završetku upisati željeni studij.

Program škole Adria realizira se na engleskom jeziku, od rane dobi pa sve do završetka srednjoškolskog obrazovanja. Škola trenutno upisuje djecu i mlade u tri različita programa: u vrtićki program (od 3. godine), u prvi razred osnovne škole i prvi razred srednje škole.

Znanja i vještine polaznici škole usvajaju u okruženju koje potiče kreativnost i razvoj potencijala kroz projektnu i terensku nastavu, s naglaskom na jednostavnije svladavanje samog procesa učenja, boljeg razumijevanja koncepata, usmjerenosti na pronalazak rješenja i kritičko razmišljanje,  a važan dio obrazovanja usmjeren je na razvoj socijalnih vještina te brige za druge i zajednicu. Također, učenici se usmjeravaju u odabrana područja u skladu s vlastitim interesima i sposobnostima.

Školski program prilagođen je razvoju onih komepetenicja koje će biti osobito važne i potrebne na tržištu rada u budućnosti pa je naglask stavljen na umjetnički odgoj i STEM područje kao i globalnu osviještenost naše školske zajednice, da humano i sa strašću pristupa globalnim idejama i izazovima, naglasio je osnivač Međunarodne škole Adria Andrej Marušić, koji je ujedno i član nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala i obrazovanja odraslih.

Roditeljima bi posebno zanimljiva mogla biti i opcija prijevoza od kuće do škole ili vrtića, kao i činjenica da se učenicima nude brojne izvannastavne aktivnosti u školi i izvan nje te da učenici mlađe dobi sve svoje obveze izvršavaju za vrijeme boravka u školi, čime se jasno odvaja vrijeme za školske i izvanškolske obveze od vremena za obitelj i prijatelje. Posebna pozornost posvećuje se i pripremi školskih oborka koji su uravnoteženi i u skladu s nutritivnim potrebama polaznika i za koje se odabiru isključivo zdrave namirnice.

Pažnja škole nije usmjerena samo na polaznike nego se posvećuje i brizi za edukaciju roditelja i jačanju roditeljskih kompetencija kroz brojna formalna i neformalna događanja. Osim engleskoga jezika u školi je moguće učiti još najmanje četiri druga jezika.