Potonuće Avale
3. veljače 1939. godine parobrod Avala (Jugoslavenski Lloyd a.d., Dubrovnik) u plovidbi Cardiff – Rangoon s teretom ugljena nasukao se na samom jugu Afrike i potonuo nakon što je prvi časnik palube, bez ičije naredbe skrenuo ulijevo prema kopnu.
Avala je u to doba bila najveći i najmoderniji parobrod (imao je radiopostaju, radiogoniometar i autoalarm), koji je izgrađen 1929. godine u brodogradilištu William Doxford & Sons Ltd. u Sunderlandu.
Zapovjednik parobroda bio je kap. Josip Šikić iz Kostrene (sv. Lucije), a prvi strojar bio je Vinko Vrh iz Kostrene (sv. Lucije).
Nakon dolaska u domovinu kap. Šikić (imao je kuću na Sušaku) proživljavao je teške trenutke neizvjesnosti oko budućeg ukrcaja: tek nakon šest mjeseci ukrcao se kao zapovjednik na brod Drava (Jugoslavenska oceanska plovidba, Sušak) gdje je ostao punih šest godina ploveći u savezničkim konvojima.