Promocija mentalnog zdravlja
Dječji vrtić „Zlatna ribica“ jedan je od 15 vrtića Primorsko-goranske županije koji se uključio u projekt promocije mentalnog zdravlja – PROMEHS (Promoting Mental Health at Schools).
Projekt je sufinanciran od strane Erasmus+ programa, provodi se u sedam država (Italija, Hrvatska, Grčka, Latvija, Portugal, Rumunjska i Malta), od kojih je Italija voditelj projekta. U Hrvatskoj projekt vodi dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić, izv. prof. s Učiteljskog fakulteta u Rijeci u suradnji sa školskim odjelima Grada Rijeke i PGŽ.
Psihološko osnaživanje
Osnovni cilj ovog projekta jest razvoj, provedba i evaluacija Kurikula za mentalno zdravlje djece i mladih u dječjim vrtićima, osnovnim te srednjim školama kako bi se značajno povećala razina dobrobiti djece i mladih te odgojitelja/učitelja. Očekuje se da će djeca koja budu sudjelovala u aktivnostima osnažiti svoje socijalno-emocionalne kompetencije, psihološku otpornost te time smanjiti mogućnost pojave različitih rizičnih ponašanja. Istovremeno se kod odgojitelja utječe na povećanje zadovoljstva poslom, poboljšanje odnosa s djecom kao i reduciranje stresa i sagorijevanja na poslu.
Sovice i Leptirići započinju s projektnim aktivnostima
Projekt će se u našem vrtiću provoditi od siječnja do svibnja 2021. godine u dvjema skupinama: „Sovicama“ i „Leptirićima“. Projekt je započeo edukacijom odgojitelja te su Ana Babić Šikić i Tina Jagičić sudjelovale u dvodnevnom stručnom usavršavanju. Osim što će se aktivnosti provoditi u vrtiću prema tjednim planovima rada, planirana je i suradnja s roditeljima. Uloga roditelja jest praćenje aktivnosti koje se provedu u vrtiću na način da u istom tjednu razgovaraju sa svojim djetetom o tim aktivnostima, a s pomoću priručnika nastave s istom ili sličnom aktivnošću kod kuće. Ovo je ujedno i način kvalitetne interakcije s djetetom što će samo nadopuniti uobičajeno vrijeme koje roditelji provode kod kuće zajedno sa svojim djetetom.
Ovim projektom nastojat ćemo pomoći djeci da se lakše nose s novim izazovima, emocijama i frustracijama u današnjem suvremenom životu i odgoju te da u budućnosti postanu kompetentni članovi našeg društva.