BrodoviMore

Sedamdesetogodišnjaci Kalipsa i Nenad

Mogli bismo reći da brodovi izgrađeni u Martinšćici i Žurkovu imaju jako dug vijek trajanja. Dokazi? Ima ih dovoljno da uvjere i najtvrdokornije skeptike.

Brod PH-106 izgrađen je u brodogradilištu u Martinšćici  daleke 1948. godine, bio je dug 22,6, širok 5,6 i visok 2,6 metara. Nema podataka o njegovoj namjeni, ali 1974. postaje Mardešić, ribarski brod s matičnom lukom u Salima. U to doba pokretao ga je Burmeister & Wain motor izgrađen u Kopenhagenu tipa Alpha 34 V brzinom od devet čvorova. Kasnije se još zvao Kapetan Bota i to poslije obnove i prenamjene.

Danas se taj brod zove Kalipsa i služi kao brod za krstarenje. Može primiti 27 putnika u kabinama (sedam kabina za dvije osobe na glavnoj palubi, četiri kabine za tri osobe na palubi i jedna kabina za tri osobe u potpalublju). Pogoni ga motor IVECO AIFO 8210 SRM36.10 od 242 kW brzinom od deset čvorova.

U pomorskim kronikama pronašli smo da je 28. lipnja 2007. godine na brodu Kalipsa izbio požar u strojarnici dok je plovio kod otoka Zvečevo. Putnici su prekrcani, požar ugašen, a brod je dotegljen u Jelsu na popravak.

U brodogradilištu u Žurkovu 1947. godine izgrađen je brod N. H. Lučić  nepoznate namjene. Drveni brod bio je dug 20,59, širok 5,0 i visok 2,38 metara. Kasnije je mijenjao imena i namjene: Struga, Marijana i Jerkić. Danas plovi kao putnički brod imena Nenad, a vlasnik mu je iz Neviđana. Pogoni ga motor FAMOS iz 1985. godine snage 129 kW brzinom od 8,5 čvorova.