Brodovi

Lav – izrezan u Žurkovu 1961. godine

U Žurkovu je 1961. godine izrezan brod koji je daleke 1912. godine izgrađen u Norveškoj pod imenom Doris kao kitolovac. Taj je brod čak dvaput bio potopljen.

No, počnimo od samog početka: naručila ga je tvrtka Hvalfanger Selskabet Sydhavet   (vlasnik I. M. Christensen iz Tonsberga) iz Sandefjorda (manager Peder Bogen). Parni kitolovac dovršen je u srpnju 1912. godine: imao je samo 220 tona nosivosti, bio je dug 42,3 i širok 5,95 metara, a pogonio ga je parni stroj trostruke ekspanzije snage 294 kW brzinom od deset čvorova.

Od Doris do Lava

Četiri godine kasnije kupuje ga Talijanska ratna mornarica (Regia Marina), daje mu ime Maestrale te je pregrađen u ophodni brod. Završetkom Prvog svjetskog rata prestaje potreba za takvim brodovima pa je 1920. godine prešao u privatno vlasništvo (Carlo Taffetani iz Ancone). Četiri godine kasnije kupuje ga brodogradilište Poli iz Chioggie i pretvara ga u brod za prijevoz općeg tereta i odmah prodaje Trgovačkoj tvrtci Damić i Guina iz Metkovića koja mu mijenja ime u – Lav.

Namjerno potopljen

Zajedno s brodovima Jadranske plovidbe, a po naredbi komande Jugoslavenske mornarice, potopljen je u zaljevu Klimno na Krku kako ne bi pao u ruke okupatoru. No, zbog male dubine, Talijani ga ubrzo vade i osposobljavaju za plovidbu: postaje Curzola u službi Talijanske ratne mornarice (Regia Marina).

Izrezan u Žurkovu kao Lav

Opet je potopljen trećeg listopada 1943. godine u uvali Spasovac kod Senja od strane njemačkih zrakoplova. Tek trećeg siječnja 1946. vadi ga Odred za spašavanje Pomorske komande sjevernog Jadrana te je obnovljen u Kraljevici i ponovno postaje – Lav.

Dodijeljen je 1947. godine Jadranskoj slobodnoj plovidbi iz Rijeke, a 1955. nalazimo ga u floti Obalne plovidbe Rijeka. Tri godine kasnije ulazi u flotu Lošinjske plovidbe gdje se zadržava do 1961. godine kada je izrezan u Žurkovu.